.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح آخرین وضعیت انتخابات اسفند 94 در مازندران؛
مدیرکل سیاسی و انتخابات: فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی رصد می شود
شمال نیوز: در استان 9 حوزه اصلی و 47 حوزه فرعی وجود دارد. 34 تا از 56 بخشداری استان مستقل اند که در نهایت چهار نماینده برای خبرگان و 12 نماینده برای مجلس انتخاب می شوند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات: فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی رصد می شود

شمال نیوز: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران به تشریح آخرین آمارها و قواعد انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در مازندران پرداخت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، مهرداد ابراهیمی در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان احتمالي اظهار کرد: به استناد ماده واحده استفساريه از ماده 56 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي هيچيك از داوطلبين احتمالي تحت عنوان كانديداتوري نمي توانند فعاليت انتخاباتي داشته باشند، اين ممنوع است و با متخلفين برخورد خواهد شد ضمن اینکه نیاز است از تشویش اذهان عمومی و تخریب نامزدهای دیگر و اقداماتی از این دست بپرهیزند.

وی با بیان اینکه در استان 9 حوزه اصلی و 47 حوزه فرعی داریم، اظهار کرد: 34 تا از 56 بخشداری استان مستقل اند که در نهایت چهار نماینده برای خبرگان و 12 نماینده برای مجلس انتخاب می شوند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، آغاز ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات خبرگان را 26 آذر ماه 94 اعلام کرد و افزود: آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 28 آذر خواهد بود.

ابراهیمی، تصریح کرد: برای مجلس شورای اسلامی سه حوزه (ساری، بابل و قائمشهر) دو نماینده خواهند داشت و از بقیه حوزه ها یک نماینده انتخاب می شوند.

وی با ارائه آماری، میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته را 93 درصد اعلام کرد و گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم 76.3 درصد بوده است و پیش بینی می کنیم در این دوره انتخابات، مشارکت مردمی بیش از 70 درصد باشد.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، اضافه کرد: تصمیم ما در حال حاضر بر این است که بیش از 13 هزار نیروی انتظامی را بکارگیری کنیم و کسانی که برای شناسنامه یا کارت ملی جدید درخواست داده اند اداره ثبت احوال برای تسریع درخواست آنها تا قبل از اسفند94 اعلام آمادگی کرده است.

ابراهیمی با اظهار اینکه مازندران از استان های پیشرو در برگزاری انتخابات الکترونیک هست، افزود: برای این منظور تبلیغات و آموزش های لازم در دستور کار ما هست و آموزش به فرمانداران و بخشداران در حال انجام است و در حالت کلی برای برگزاری انتخابات الکترونیک کمتر از یک درصد در خطوط تلفن ثابت و ... مشکل داريم که به زودی این موارد برطرف می شود.

وی با بیان اینکه در دور قبل انتخابات مجلس 2799 صندوق اخذ رای در استان داشتیم، خاطر نشان کرد: در این دوره که انتخابات الکترونیک در استان برگزار می شود تعداد صندوق ها احتمالا کمتر خواهد بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، با اعلام اینکه در حال حاضر جمعیت استان حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر است، بیان کرد: تعداد واجدین شرایط آرا در استان دو میلیون نفر است.

ابراهیمی با بیان اینکه همه 22 فرمانداری استان، آموزش های لازم را برای برگزاری انتخابات دیده اند، گفت: تا روز انتخابات این آموزش ها ادامه دارد و چون بیشتر فرآیند انتخابات الکترونیکی هست دغدغه چندانی نداریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، تصریح کرد: تشکیلات قضایی پای کار است و در صورت مشاهده، با هر اقدام غیر قانونی برخورد می کنند، ضمن اینکه فضای مجازی و پايگاههاي اجتماعي را هم رصد می کنیم تا اتفاق ناخوشایندی روی ندهد.

وی درباره گفتگوها و دیدگاه های نامزدهای انتخابات به عنوان کارشناس در رسانه های مختلف، بیان کرد: بسیاری از نامزدها در مسائلی کارشناس و صاحب نظر هستند و بیان دیدگاه آنها مانعی ندارد اما نباید مستقیما برای خود تبلیغات کنند.

وی، درباره نقش مهم رسانه ها در انتخابات، گفت: رسانه ها پژواک افکار عمومی هستند و نیاز است برای هرچه پرشورتر شدن انتخابات تلاش کنند و توقع ما این است که به دور از سیاه نمایی و حب و بغض واقعیت های جامعه را منتشر کنند و در دل مردم ایجاد نا امیدی نکنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران، همچنین به نامزدهای انتخابات توصیه کرد که کتاب قانون انتخابات را مطالعه کنند و رفتار و فعالیت های آنها در راستای تقویت نظام باشد و از تخریب و تضعیف رقیبان خود بپرهیزند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م . م . ج 27 آبان 1394
ضمن تبریک خالصانه به برادر عزیزم جناب دکتر ابراهیمی جمنانی عزیز و آرزوی صحت و سربلندی ایشان در مسئولیت جدید ، اطمینان دارد که سوابق و خلقیات و شخصیت متواضع و مدبرانه ایشان در برگزاری انتخابات پرشور و شعور حداکثری و ان شاالله پاک و سالم را شاهد خواهیم بود. بااحترام مهدوی جمنانی
نا شناس 28 آبان 1394
درود وسلام بر دکتر ابراهیمی که الحق والانصاف بعد از چندین دوره انتخابات درجایگاه های مختلف کار انتخاباتی انجام داد واین دوره در منصب مدیرت عالی برگزاری انتخابات در سطح کل استان قرار دارند جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد انشاالله در این دوره با ارایه راهکارهای استراتژیک شاهد انتخابات پرشور وباشکوهی در سطح استان را رقم خواهند زد
ارادتمند رحمانی از گاز مازندران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.